Tulacz by ALMANAK

Friday, May 8, 2015

Korea Północna - UNESCO



Muzeum Koryo i miasto Sariwon

Koryo Museum to najstarszy uniwersytet w Korei, wpisany do zabytków UNESCO. W środku stara zabudowa oraz pamiątki po tamtych czasach. Uwagę zwiedzających przykuwał cennik niewolników, gdzie kobieta wyceniana była drożej niż mężczyzna – chodziło o możliwości rozmnażania się i kolejnego dochodu w przyszłości. Był też sklep z największym wyborem kartek i propagandowych plakatów.
Na lunch zatrzymaliśmy się w Keasong city w restauracji Thongil. Tu można do standardowego dania dodać zupę z psa. Jadłem, jeśli faktycznie mięso było psa, to było ono smaczne i smakowało trochę jak baranina. Naprzeciw restauracji jest wzgórze z figurą lwa. Ja skończyłem wcześniej lunch i wdrapałem się na wzgórze. A tam widok na niskie zabudowanie budynków. Taki Chiński Hutong jeśli ktoś kiedyś widział – czyli moim zdaniem prawdziwa Korea. 
W Keasong jest fabryka, w której pracują ludzie z Północy dla ludzi z Południa, jednak nie było nam dane ją zwiedzić.
Miasta Sariwon, to przede wszystkim pagoda umieszczona na wzgórzu, której  oglądaliśmy wspaniałe widoki na całe miasto. Co ciekawe, lokalni ludzie zostali wyproszeni byśmy mogli w spokoju zwiedzać. Nikt z grupy tego nie zauważył. Jednak idąc jako pierwszy widziałem bawiące się tam dzieci i słyszałem głos pędzącego za mną lokalnego człowieka krzyczącego coś do dzieci i po chwili zostaliśmy sami, a jak wyszliśmy to miejsce znów się zapełniło.
Blisko publicznej toalety znajduje się miejsce gdzie lokalni ludzi grają w szachy, oczywiście miejsce to nie było punktem programu, lecz jakoś udało mi się tam znaleźć. 

Koryo Museum



Cennik - jednak nikt nie wygra z krową




Ot chłopek roztropek

Koreański Hutong?





Miejsce na wzgórzu - to w drogę:)

Pranie i ryby - to i to się suszy

Keasong


Wiewiórka


Sariwon i widok z Pagody


Czemu nie pomalowali całych budynków?



Widok na Pagodę

Tu gra się w szachy




Lokalny mistrz szachów

Szachy


No comments:

Post a Comment

My Flightdiary.net profile

Popular Posts