Tulacz by ALMANAK

Monday, May 4, 2015

Korea Północna i pokaz sztucznych ogni


Fajerwerki i sklepy

Wyjazd do Korei Północnej był pierwszym od kilkunastu lat zorganizowanym wyjazdem, na którym byłem. Do tej pory wszystko sam organizowałem, jednak by wjechać do tego kraju trzeba skorzystać z usług biura podróży. Jednym z punktów programu wycieczki były sklepy - tak odwiedzaliśmy sklepy dla turystów: księgarnia z angielskimi publikacjami, sklepy z pamiątkami itp., co ciekawe ceny w hotelowych sklepach są niższe, niż te na mieście. Oczywiście sklepy hotelowe są gorzej wyposażone, więc warto pierwszego wieczoru zapoznać się z asortymentem w hotelowych sklepach - te sklepy mamy na co dzień, a do ulicznych sklepów już się nie wraca.
Klimatyczne kartki w hotelu to koszt 2 RMB, a w sklepie na mieście 4 RMB, zaczepka z flagą w hotelu 5 RMB na mieście do 8 RMB.
Oczywiście sklepy dla lokalnej ludności, w których prawie nic nie było - no piwa było pełno, nie są w programie. Ja odwiedziłem dwa - do jednego wszedłem ot tak i nikt nie zauważył. Przy innym zapytałem się przewodnika, ten musiał chwilę pomyśleć i się zgodził. Za nami weszło więcej osob i sklepikarka nas wyprosiła. Jak potem wyjaśnił przewodnik, to państwo dostarcza podstawowe produkty żywnościowe za darmo, jak ryż, olej, pewnie też alkohol. Ale nie powiedział, czemu zostaliśmy wyproszeni.
103 rocznica urodzin Kim II Sung to również okazja do pokazu fajerwerków.
Trwający ponad 20 min pokaz był bardzo imponujący, oczywiście ściągnął na nabrzeże wiele osób. Fascynujące jest to, że w kraju, w którym nadal spora część osób żyje w ubóstwie można zrobić taki pokaz, który był na bardzo wysokim poziomie i nie trwał 5 min. Nasza grupa pilnowana była przez 3 przewodników i kamerzystę - nie było szans by się zgubić. W innej grupie, gdzie mieli tylko 2 przewodników, którzy podobno zawsze szli z przodu-  kilka osób w drodze na pokaz się zgubiło. Mieli dodatkową przygodę, która zakończyła się bezpiecznie.:) - czemu nie ja :(


Whisky



Z kwitkiem do kasy proszę


Policja drogowa

Karetka



W sklepie....





Skrzynka pocztowa - ciekawe czy moje kartki dotrą



Straż Pożarna

Jest piwo - będzie impreza:)











 Grand Monument nocą

No comments:

Post a Comment

My Flightdiary.net profile

Popular Posts