Tulacz by ALMANAK

Friday, May 29, 2015

Danxia

Tęczowe skały - czyli Danxia

 

Miejsce, które bardzo chciałem odwiedzić w 2014 roku, ale z powodu braku biletów na pociąg musiałem zmienić swoją trasę.
Tym razem się udało i po odwiedzeniu Matisi udaliśmy się do Danxia.
Do tego miejsca można dojechać podmiejskim autobusem, niestety ja korzystałem z biura, gdyż miałem mało czasu a postanowiłem odwiedzić 2 miejsca.

Bilet ulgowy kosztuje 20 RMB (3e), dodatkowo autobus wewnątrz parku kosztuje również 20 RMB. 
Autobus odjeżdża przystanek ma zaraz bramie i jest co 20 min. Również co ok 20 min odjeżdża z każdego przystanku, a takich przystanków było chyba 5. 

Nie jestem geologiem, ale widoki są oszałamiające. Niestety zdjęcia zrobione aparatem nie oddadzą w pełni tego co widzi oko. Nie trzeba wcale czekać do zachodu słońca by zobaczyć wszystkie kolory, które tam występują.
Tereny te zostały odkryte ok 1920 roku, a to co można zobaczyć powstało w okresie 'Kredy', są to różno kolorowe wapienie.
Interesującym jest fakt, że Danxia Landscape występuje w kilku miejscach w Chinach i w 2010 roku pewne obszary zostały wpisane na listę UNESCO, ale nie te w okolicy Zhangye.



Mogę wejść, czy nie?

Droga na pierwszy punkt widokowy


Jak będę lepszym fotografem, to ustawie lepiej aparat


Moje Chińskie koleżanki



Podczas zachodu słońca


Tak to wygląda na żywo













Można mieć i zdjęcie z wielbłądem




No comments:

Post a Comment

My Flightdiary.net profile

Popular Posts