Tulacz by ALMANAK

Monday, November 5, 2018

Thimphu

Jednym z ważniejszych miejsc w stolicy Bhutanu jest Memorial Stupa znana jako Thimphu Chorten. Została zbudowana na cześć trzeciego króla Bhutanu Jigme Dorji Wangchuck przez czwartego króla Jigme Singye Wangchuk. My odwiedziliśmy to miejsce pod wieczór, gdyż wtedy jest mniej turystów a więcej lokalnych ludzi. Po lewej stronie od wejścia siedzą starsi biedniejsi ludzie, którym mieszkańcy przynoszą jedzenie i picie.


Memorial Stupa



Miejsce dla biedniejszych ludzi
Pielgrzymki lokalnej społeczności




Odwiedziłem Bhutan o parę lat za późno. W stolicy rankami i wieczorami tworzą się korki na ulicy, wszyscy, nawet mnisi chodzą z telefonami. Postęp będzie tu widoczny bardzo szybko, gdyż od niedawna mogą przyjeżdżać do Bhutanu również i Chińczycy.



W programie mieliśmy jeszcze zobaczyć Simply Bhutan, czyli taki skansen obrazujący ich życie. Tu pierwszy raz poczułem pewien komizm zwiedzania w pojedynkę, to iż miałem przewodniczkę tylko dla siebie było w miarę ok. Jednak wszystkie tańce, pokazy łucznicze itp, też były wykonywane specjalnie dla mnie. Niestety moja przewodniczka nie była jakoś zbytnio chętna do oprowadzania a i ja jakoś tego dnia byłem trochę zmęczony, więc zamiast spędzić tam prawie godzinę, to ja po 20 min byłem gotowy do odjazdu. 
Może to i dobrze, że się tak złożyło, gdyż dodatkowo zostałem zabrany do Royal Takin Preserve, czyli do rezerwatu, w którym trzymają ich narodowe zwierzę Takin-a. Jak mówił mój przewodnik "jest to najbrzydsze zwierzę na świecie, połączenie cielaka z kozą". No cóż najpiękniejszy, to On faktycznie nie jest.
Suszenie zapasów na zimę 
Ona tańczy dla mnie, czyli jeden z pokazów w Simply Bhutan




Takin a nawet dwa 

Takin

A to nie Takin :)

Twierdza Tashichho Dzong (Fortress of the Glorius religion) obecnie siedziba rządu oraz pomieszczenie króla. Otwarta jest w tygodniu tylko przez godzinę- zaraz po zdjęciu flagi i skończeniu pracy przez urzędników. W weekend jest otwarta przez cały dzień.
Król ma tu sekretne przejście (musi wyjść z twierdzy i w lasku są drzwi) do swojej skromnej rezydencji. To tu na dziedzińcu odbywa się pierwszy dzień festiwalu, następne dni są już po za twierdzą, by większa ilość osób mogła brać w nim udział. Warto zauważyć iż twierdza ma dwa wejścia. Jedno prowadzi do części administracyjnej, a drugie do części gdzie jest świątynia i gdzie odbywają się festiwale.


Jedno z wejść do Twierdzy

Strażnik przed wejściem do Twierdzy


Wejście do świątyni


Twierdza Tashichho Dzong




No comments:

Post a Comment

My Flightdiary.net profile

Popular Posts