Tulacz by ALMANAK

Sunday, November 11, 2018

Gangtey

Gangtey jest dość specyficznym miejscem, gdyż Żuraw czarno-szyi ma tu swój rezerwat. Duży teren w żyznej dolinie został całkowicie wyłączony z działalności rolnej. Król dla dobra mieszkańców pozwolił by mogli oni oferować noclegi w swoich domach dla turystów. Dla mnie miała być to atrakcja i w pewnym sensie była. Typowy dom składa się z dwóch kondygnacji i strychu. W takim domu mieszkają całe pokolenia.
W naszym domu u góry mieszkaliśmy my - goście, a na dole gospodarz ze swoją rodziną, z siostrą i Jej rodziną oraz rodzice.
Góra wyposażona była skromnie a ogrzewany był tylko salon, gdzie był stary telewizor i gdzie spotykaliśmy się na posiłki i pogadanki.
Nie spędziliśmy z Nimi za dużo czasu, gdyż spora część rodziny była na polu i zbierała plony.

Salon

Kuchnia

Moja sypialnia

Obiad

Z uwagi iż jest to okolica gdzie pojawiają się Żurawie (oczywiście nie w czasie gdy ja byłem) wybraliśmy się na krótki trekking po okolicy. Myślałem iż wejdziemy w wyższe partie gór, a my tylko spacerowaliśmy lekko nad doliną gdzie zlatują się żurawie. Naszą kilku godzinną wycieczkę skończyliśmy w  w malutkim centrum, w którym była cała historia tego miejsca, opisy odnośnie żurawi oraz jeden żywy egzemplarz w klatce, który przebywa tu na leczeniu. Co ciekawe informacja o prośbie by wesprzeć to miejsce finansowo była również w języku Polskim.

Zbiory

108 Białych modlitewnych flag pomaga zmarłym w drodze do reinkarnacji

Kolejna Stupa tym razem graniczna

Dolina Żurawia, to tu lądują i spędzają czas te ptaki

Centrum informacyjne doliny Żurawia

To niestety częsty widok - telefony dotarły i na wieś

W Gangtey zwróciłem uwagę na plakaty wyborcze. Bhutan jest krajem rządzonym przez króla, ale mają Oni też Parlament, który w tym roku będzie na nowo wybierany.
Miejsce to znane jest również z klasztoru Gangteng, który jest jednym z największych prywatnych klasztorów w Bhutanie. Obiekt ten jest obecnie w trakcie restauracji. Niestety, by dojechać do Thimphu, trzeba pokonać tą samą trasę przez Punakha.

Kandydaci w wyborach

Utrudnienia na drodze

Klasztor Gangteng

Tu mieszkają mnisi

Wioska Gangtey

Typowy dom rodzinny

To też częsty widok

Ciekawy sposób oznakowania dziury na drodze