Tulacz by ALMANAK

Sunday, April 26, 2015

Korea Północna - Lot



Lecimy do Korei - tej Północnej


Do Korei Północnej można dojechać pociągiem lub polecieć samolotem. Z powodu iż mam wizę jednokrotnego wjazdu do Chin wybrałem lot do Korei i powrót pociągiem.
Mogłem tak zrobić gdyż Pekin umożliwia pobyt w mieście przez 72 godziny bez wizy.

Zbiórka na lotnisku ponad 3 godziny przed wylotem co daje czas spóźnialskim na dotarcie na lotnisko. Jestem w tej grupie, szkoda, że mimo wysłania SMSa nie dostałem informacji iż grupa czeka w innym miejscu niż było to zapisane.
Wiza do Korei, to osobny blankiecik, który na samym końcu jest zabrany, więc lepiej zrobić zdjęcie zawczasu
.
Podobno jest zasada, by kupić jakieś prezenty dla lokalnych przewodników, nie każdy jest zadowolony, a ja myślę, że to nawet dobry pomysł – może zamiast papierosów i alkoholi, kupić jakieś rzeczy dla dzieci – fajny piórnik, książeczki do nauki angielskiego lub słodycze.
Do samolotu linii Air Koryo wsiadamy z godzinnym opóźnieniem, Radzieckiej produkcji Tu 204 – 100 był idealny do tej podróży. Kolejne 50 min czekaliśmy w samolocie. Co ciekawe stuardesy zasłaniały się, gdy ktoś próbował im zrobić zdjęcie. Samolot, jak to samolot, z przodu miejsca dla biznes klasy, a reszta dla zwykłych ludzi, tu dodatkowo tylna część oddzielona zasłonkami przeznaczona była na paczki. Siedziała tam też załoga. Ja dostałem miejsce przy oknie, obok mnie dwóch panów z Korei Północnej.
Serwowany posiłek, to hamburger, jak zaczęli rozdawać jedzenie to już poczułem iż go nie zjem. Cebula była wyczuwalna z 30 metrów a ja mam alergię.

Za oknem góry, na ekranach koncert, a moi towarzysze podróży czytają swoje gazety. Co ciekawe podczas lotu serwowane jest piwo, ale wina już nie ma.

Wiza do Korei Północnej

Mój samolot


Instrukcja bezpieczeństwa

Obsługa lotu

Posiłek podczas lotu


Co w kraju słychać

Koncert podczas lotu

Już prawie na miejscu

Troszkę posklejane skrzydło

Witamy na miejscu


No comments:

Post a Comment

My Flightdiary.net profile

Popular Posts