Tulacz by ALMANAK

Sunday, July 12, 2015

Azory - ogólnie o wyspie.

Azory, czyli krótki wstęp

Grupa kilku wysp na Oceanie Atlantyckim to Azory. Najtaniej jest dolecieć tu z Lizbony, Porto lub innego miasta, z którego lata Ryanair.
Na Azorach wiele osób znajdzie coś dla siebie - wspaniałe tereny powulkaniczne z bujną szatą roślinną, wypady na wieloryby czy delfiny - oczywiście z lornetką lub aparatem, źródła termalne, lub plantacja herbaty oraz ananasów. Można też 'włóczyć się' od wioski do wioski w poszukiwaniu ciekawej architektury.

Dla osób chcących zwiedzić całą wyspę polecam wynajęcie samochodu, można też jeździć na stopa, jednak wynajęcie samochodu daje dużą niezależność.
Ja spędziłem tylko kilka dni na Azorach, ot troszkę zwiedziłem wyspę, oglądałem wieloryby, jadłem owoce morza i szukałem ciekawostek.
Mając kilka dni ograniczyłem się tylko do wyspy San Miguel.
Na tej wyspie lotnisko oddalone jest kilka kilometrów od miasta, więc można spacerem dostać się do centrum. W moim pensjonacie oferowali transport w cenie zakwaterowania, więc na mnie czekał już Pan by mnie dostarczyć do pensjonatu.
Na lotnisku warto zerknąć na mapę z grafiti, ale to w osobnym poście.

Pierwszym miejscem, które odwiedziłem była oczywiście informacja turystyczna. Fantastycznie przygotowana obsługa, z różnego rodzaju mapami i poradami, co można zrobić na wyspie.
Możliwości zakwaterowania nie są jakieś ogromne, ale każdy znajdzie coś dla siebie, od kempingu, przez hostele do drogich hoteli. Nie wiem tylko, czy spanie w namiocie na parkingu lub miejscu do grilowania jest legalne, czy nie.



Pierwsze kroki na Azorach



Pochmurno, ale nadal bardzo ciepło






Wioski i wioseczki

Straż pożarna


Często spotykane 'obrazy' na kafelkach


Często spotykana mgła







No comments:

Post a Comment

My Flightdiary.net profile

Popular Posts