Tulacz by ALMANAK

Wednesday, June 24, 2015

Wioski i zameczki - czyli Szwajcaria Frankońska

Powrót do domu - czyli zwiedzania ciąg dalszy
 
Szwajcaria Frankońska, to region podobny do Jury Krakowsko - Częstochowskiej, zamek od zamku oddalony jest czasem o kilka kilometrów. Ja nocowałem na zamku w Rabenstein, a kilka kilometrów dalej jest zamek Rabeneck. Doszły mnie słuchy, że zamki należały do tego samego rodu. Zamek datowany jest na 1257 roku. Jet to kolejny obiekt, w którym można nocować, dodatkowo posiada on kapliczkę zbudowaną na skale. Za 1,5 euro można zwiedzić zamek, podczas mojego porannego pobutu nie było jeszcze właściciela.

Ostatnim zamkiem na mojej trasie był zamek w Greifenstein, pierwsze zmianki o zamku pojawiły się w 1172 roku. Zamek początkowo należał do najbogatszej rodziny w Szwajcarii Frankońskiej. Podczas wojny chłopskiej w  1525 roku zamek został splądrowany i spalony.
Oczywiście zamków jest dużo więcej, ja tym razem odwiedziłem tylko kilka.


Region ten, to nie tylko zamki, lecz również urokliwe wioski i miasteczka, nie udało się zatrzymać w każdym urokliwym miejscu - może innym razem.

Zamek Rabeneck


Dają tu jeść?


Zamek Greifenstein


Aleja do zamku w Greifenstein


Wioska w Szwajcarii Frankońskiej


Wioska w Szwajcarii Frankońskiej




No comments:

Post a Comment

My Flightdiary.net profile

Popular Posts